Thursday, August 21, 2014

Fesyen Tudung yang di-HARAM-kan

Pernah tengok awek-awek pakai tudung tapi baju seksi nak mampos?

Selamber badak menonjolkan tetek yang berlemak dan boleh menaikkan nafsu syahwat lelaki? Besar sangat ke tetek lu? (ayat marah ni..hehehe)


Fesyen bertudung sambil menunjukkan bentuk tetek (ayat kasar) digelar sebagai "Jilboobs".

Jilboobs adalah gabungan perkataan JILBAB (tudung dalam panggilan orang indonesia) + BOOBS (tetek / payudara etc.)

Fesyen ni memang feymes kat Malaysia...apatah lagi di Indonesia sehingga Majlis Ulama Indonesia (MUI) mengeluarkan fatwa bahawa adalah HARAM bagi kaum wanita mengenakan pakaian Muslimah tetapi masih menonjolkan bentuk tubuh atau berpakaian ketat.

"Sudah ada fatwa MUI soal pornografi, ia termasuk tidak boleh memperlihatkan bentuk tubuh, pakai tudung tapi berpakaian ketat. MUI secara tegas melarang (fesyen) itu," tegas Timbalan Ketua MUI, Ma'ruf Amin.

Menurut Ma'ruf, MUI mengeluarkan fatwa itu memandangkan cara menutup aurat oleh golongan itu tidak bersesuaian dan tidak menepati Syariat Islam tentang cara berpakaian.

"Kalau sebahagian menutup aurat, sebahagian lagi masih memperlihatkan bentuk-bentuk yang sensual itu dilarang," kata beliau.

Sehubungan itu, MUI menggesa setiap Muslimah yang sudah bertudung agar memberi perhatian pada cara berpakaian yang menepati Syariat agama.

Satu lagi, wujud pulak komuniti wanita Muslimah yang memperkenalkan diri mereka sebagai Jilboobs Community. Diorang ni la yg mempopularkan fesyen Jilboobs iaitu mengenakan tudung kepala tetapi berpakaian ketat bermula dari paras leher ke bawah.


p/s: marilah semua kaum wanita berubah ke arah yang lebih baik...pakailah tudung ikut kehendak agama bukan ikut kehendak nafsu...marilah kita menaikkan maruah serta martabat wanita daripada dipandang sebagai simbol SEX....jom kita berubah.....



Ini Fesyen Tudung labuh...ini baru best...barulah ayu....





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...